יום רביעי , 21 אוקטובר 2020
הגיע זה הרגע
You are here: Home » אוכל בריא » אוכל בריא לילדים » איך "למכור" אוכל בריא לילדים?

איך "למכור" אוכל בריא לילדים?

כהורים לילדים לבטח גם אתם מעוניינים לשמור על בריאותם ולדאוג לכך שיאכלו אוכל בריא, ולא רק חטיפים, ממתקים, שניצל מוכן מהסופר עם פתיתים וקטשופ וכיוצא בזה. אך מה לעשות כאשר הילדים רוצים שתכינו להם רק שניצל, צ'יפס, קציצות מטוגנות וכריכים לבית ספר עם שוקולד או ריבה?

ובכן, זה הזמן להפגין מעט יצירתיות במטבח הביתי ולמצוא דרכים יעילות ואפקטיביות כדי "למכור" לילדים האהובים אוכל בריא יותר. איך עושים זאת? יש מספר דרכים פשוטות ויעילות, למשל מראים להם דוגמה אישית, מסבירים להם על חשיבות התזונה הבריאה והנכונה, מבשלים יחד עם הילדים ומוציאים מהבית חטיפים מלוחים, משקאות ממותקים ושוקולדים.

דוגמה אישית בבית

קשה לדרוש מהילדים לאכול בריא כל עוד הם רואים אתכם – ההורים, זוללים צ'יפס, חטיפים, בורקס, דברי מתיקה ואוכל רווי שומן. כדי "למכור" לילדים אוכל בריא עליכם לשמש דוגמה, להקפיד על תזונה בריאה ומאוזנת, להימנע מאוכל תעשייתי עתיר בקלוריות, סוכר, מלח ושומנים, ולהרבות באכילת ירקות ופירות. כמו כן, כדאי לחנך אותם לשתות רק מים, ואחת לשבוע או שבועיים, לאפשר בארוחת שישי משקה מוגז לכל המשפחה.

החינוך של הילדים מתחיל בבית, אם תראו להם דוגמה אישית הם ישמחו לחקות אתכם וכך כולכם תיהנו מאוכל בריא ומגוון, בלי להרגיש חוסר בחטיפים וממתקים.

הסברים ונימוקים משכנעים לאוכל בריא

ילדים אוהבים ללמוד ולהעשיר את הידע שלהם, כדי "למכור" להם אוכל בריא בבית כדאי להסביר להם על עקרונות התזונה הנכונה והבריאה. יש באינטרנט מאגרי מידע איכותיים בהם תוכלו לגלוש יחד עם הילדים, ניתן לקנות גם ספרים בנושא תזונה בריאה ואפשר גם לחפש פעילויות שונות המתאימות לילדים ולהורים בנושא תזונה.

חשוב לזכור כי תזונה מאוזנת ובריאה היא ערובה לאיכות חיים גבוהה יותר ולמניעת מחלות רבות, עם זאת חשוב לשלב גם פעילות גופנית כדי לשמור על הגזרה. לכן, אפשר ליזום פעילות גופנית של כל המשפחה, ולאחריה ליהנות מארוחה בריאה הכוללת את כל מרכיבי המזון הנחוצים לגוף.

להוציא מהבית אוכל לא בריא

הדרך הבטוחה לשמור על בריאות הילדים היא פשוט לא לקנות חטיפים, ממתקים, אוכל מעובד ורווי שומן ומשקאות מומתקים. כאשר הילד ידרוש חטיף או ממתק יומי, תוכלו להציע לו פלטת ירקות או פירות, חטיפי בריאות ומאכלים נוספים. למרות שהילד יעקם את פרצופו בהתחלה, הוא יסתגל למציאות החדשה בקלות, ואפילו יעודד אתכם להמשיך בדרך החדשה.

לבשל יחד עם הילדים

ילדים אוהבים לבשל ולבלות במטבח יחד עם ההורים, אפשר לחפש מתכונים לילדים המבוססים על חומרי גלם טריים, איכותיים ובריאים. במקום עוגת שוקולד עתירת סוכר ושמן קנולה, אפשר להכין עוגה עם תחליף סוכר וללא שמן, כמו כן אפשר לצמצם את הכמויות הכתובות במתכון ולהכין אוכל בריא יותר.

בישול עם הילדים זו חוויה חשובה ומהנה, הילדים זוכים לבילוי משותף אתכם ותוך כדי בישול ואפייה תוכלו ללמד אותם מדוע חשוב להקפיד על תזונה נכונה, בריאה ומאוזנת, הם יפנימו זאת ויאמצו בשמחה הרגלי אכילה בריאה ונכונה.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>