יום ראשון , 18 נובמבר 2018
הגיע זה הרגע
You are here: Home » אוכל בריא » לאכול בריא

לאכול בריא

איך מתחילים לאכול בריא? על מה כדאי לשים דגש ובמה כדאי להפחית? כל התשובות במאמר שלפניכם.

אחת הטעויות הנפוצות הקשורות לאוכל, היא המחשבה שאכילה בריאה משמעה דיאטה והורדה במשקל. דיאטות אינן שם נרדף לאכילה בריאה ולפעמים הן יכולות לגרום לנזק לגוף ולמנוע ממנו רכיבים החשובים להתפתחות ולשמירה על תהליכים פיזיולוגיים חשובים. אכילה בריאה היא אכילה מאוזנת ולעתים קרובות היא יכולה להוביל לירידה במשקל, אך בצורה הדרגתית, שאינה מזיקה לגוף, אלא תורמת לבריאותו ולחוסנו.

ממה מורכבת אכילה בריאה?

  • רכיבים – כדאי להכניס לתפריט רכיבים בעלי ערך תזונתי גבוה ולהקפיד על גיוון של עשבי תיבול, פירות וירקות, העשירים בוויטמינים ובסיבים תזונתיים הבריאים לגוף. מלבד פירות וירקות, כדאי להוסיף דגנים מלאים ולהפחית בצריכת הסוכר הלבן וממתקים מלאכותיים. כמו כן, להימנע ככל האפשר מחומרי טעם וריח וחומרים משמרים.
  • שילובים – לשתות אייס קפה איכותי ומשובח לאחר מרק רותח זו דוגמא לשילוב לא בריא. כדאי לשמור על איזון טמפרטורות בין המאכלים המרכיבים את הארוחה שלכם או ליצור הפרדה של מספר דקות בין מאכל חם לשתייה קרה ולהפך. מלבד חום וקור, שילובים נוספים שיכולים לגרום לתחושת אי נוחות בגוף ולכאבי בטן, הם פירות עם קפה, מספר מאכלים כבדים באותה ארוחה ומאכלים מטוגנים ושומניים. כדאי לתכנן את הארוחות כך שיכילו שילובים הגיוניים, הניתנים לעיכול בקלות ולא יוצרים תחושת כובד או בחילה בסיום הארוחה.
  • צבעים – ככל שיש יותר צבעים בארוחה, יותר טוב. לכל צבע יש את היתרונות שלו וויטמינים ומינרלים באחוזים אחרים. לכן מומלץ לגוון ולשלב בתפריט היומי ירקות ופירות אדומים, ירוקים, צהובים ומוצרי חלב לבנים העשירים בסידן.
  • שיטות הכנה – לשיטת הכנת האוכל יש חשיבות רבה על תרומתו לגופנו. כאשר מדובר בירקות ופירות, כדאי לחתוך אותם בסמוך למועד האכילה ובכך לשמור על הערך התזונתי שלהם. במקרים מסוימים מומלץ לאכול עם הקליפה. כאשר רוצים להסמיך מאכל, רצוי לעשות זאת באמצעות קוואקר ובכל הנוגע לקטניות, רצוי להנביט אותם לפני הבישול. בנוסף, אידוי נחשב לשיטת בישול בריאה של ירקות ומומלץ גם להימנע מטיגון ואם בכל זאת מטגנים, יש לעשות זאת עם שמנים בריאים. כאשר רוצים לאפות, מומלץ להמיר את המרגרינה המופיעה במתכון בשמן קנולה או בשמן קוקוס. ברוב המתכונים המכילים סוכר, אפשר להפחית את כמות הסוכר מבלי לפגוע משמעותית בטעם.
  • מינון – הדבר הכי חשוב הוא לזכור שהכל צריך להיות במידה. שמירה נכונה על מינון תאפשר לכם ליהנות גם משוקולד, ביצים, מתוקים ומאכלים מלוחים. כל עוד לא מגזימים ושומרים על תפריט מאוזן, אפשר לעבור לאוכל בריא מבלי לוותר בצורה מוחלטת על הרגלים ישנים שכבר טבועים בנו.

באמצעות הקפדה על הרכיבים הנכונים, השילוב, אופן ההכנה, המינון והגיוון, אפשר לעבור לאכול בריא מבלי להרגיש רעבים.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>