יום רביעי , 21 פברואר 2018
הגיע זה הרגע
You are here: Home » אוכל בריא » מתכונים ללא גלוטן – כיצד משיגים מתכונים ברמה טובה?

מתכונים ללא גלוטן – כיצד משיגים מתכונים ברמה טובה?

בשנים האחרונות, אנחנו נחשפים לתופעה מעניינת שלא היתה כל כך מוכרת בעבר, יותר ויותר אנשים אינם יכולים לאכול גלוטן, מה שמוביל לכך שהם צריכים לחפש מאכלים חלופיים, מתכונים ללא גלוטן, וסוגים שונים של אוכל אשר איננו כולל אותו.

לפני שנסביר היכן מוצאים מתכונים ללא גלוטן וכן אילו מאכלים יכולים שלא להכיל גלוטן, נסביר בקצרה מה זה בכלל, על מנת שנבין ממה אותם אנשים אמורים להישמר. גלוטן הוא חלבון שמצוי בדגנים מסוגים שונים. מדובר על דגנים כגון, חיטה, שיפון, כוסמין. הוא מעניק לאותם דגנים את הגמישות והמרקם הייחודי שלהם. גלוטן מהווה למעלה מ-90 אחוז מהחלבון בגרגיר חיטה, ומכאן שאנחנו יכולים להבין, עד כמה הוא משמעותי ועד כמה הוא יכול להיות מסוכן עבור מי שצורך אותו ואסור לו.

יש שתי סיבות בגלל אנשים מחפשים מתכונים ללא גלוטן, סיבה ראשונה היא בגלל מחלת הצילאק אשר גורמת לאי סבילות לגלוטן, על פי הנחה מדובר על אחוז מהאוכלוסייה בערך שמתמודד עם מחלה זו. הגוף מתייחס לגלוטן כגורם זר שנחשב אליו, והוא מרגיש כאילו הוא תוקף אותו. סיבה שנייה היא, שאנשים רגישים לגלוטן בלי קשר למחלה כזו או אחרת. גם כאן הרגישות נמצאת בקרב אחוז מהאוכלוסייה.

חשוב להדגיש מלבד אותם אנשים, הרי שיש לא מעט שבוחרים לא לאכול גלוטן מסיבות אחרות, דיאטטיות.

כיצד משיגים מתכונים ללא גלוטן?

כאמור, אנחנו יכולים למצוא היום לא מעט מתכונים ללא גלוטן. ניתן למצוא אותם באתרי אינטרנט רבים, בין אם מדובר באתרים שמתעסקים באופן ספציפי במאכלים מסוג זה, בין אם מדובר באתרי אוכל ותזונה, כולל אתרים שעוסקים באוכל בריא, וכן אתרים כלליים אשר מציעים מעת לעת מתכונים רגילים וכן מתכונים ללא גלוטן.

מלבדם, אנחנו יכולים למצוא מתכונים ללא גלוטן אצל תזונאיות ושפים אשר מציעים ללקוחות שלהם תפריטים שכאלה. זה יכול להיות תפריט יומי עם המלצות למאכלים שאין בהם שום חשש לגלוטן, וכן תפריטים ומתכונים רחבים יותר, עם מאכלים ללא גלוטן.

מי שמבקר היום בסופרמרקטים ובמקומות דומים, יכול למצוא מגוון רחב של מאכלים ללא גלוטן, בניגוד לעבר, אנחנו יכולים למצוא מדפים שלמים עם מאכלים ללא גלוטן, בין היתר, אנחנו יכולים למצוא פסטות ללא גלוטן, עוגות, מאפינס, פשטידות, עוגיות, לחמים, איטריות, ועוד שורה ארוכה של מאכלים.

התחליפים הם בדרך כלל יהיו פולי סויה, עדשים ומרכיבים אחרים אשר אינם מכילים דגנים או אינם מכילים גלוטן באופן ספציפי.

חשוב לומר, בשנים האחרונות כתוצאה ממאבקם של חולי צליאק, יש ניסיון להביא גם להגדלה בכמות המאכלים אשר יכולים להתאים לאנשים שאינם יכולים לצרוך גלוטן, אך גם יש ניסיון מקביל, להוריד את המחירים, על מנת לאפשר להם לרכוש את המצרכים השונים במחירים נוחים.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>