יום שני , 28 מאי 2018
הגיע זה הרגע
You are here: Home » אוכל בריא » כל מה שחשוב לדעת על תוסף מגנזיום

כל מה שחשוב לדעת על תוסף מגנזיום

מגנזיום הינו אחד מהמינרלים החשובים ביותר שיש בכדור הארץ ובין החשובים ביותר לבריאות של האדם. החשיבות שלו הקנתה לו את השם המדויק "מינרל החיים". השם הזה מתקשר גם לעובדה שמינרל זה מצוי באדמה, ומגיע דרכה למי שתייה (מי באר), צמחים וכו'. עם זאת, לאור השינויים הלא חיוביים שעוברים גם מי השתייה וגם המזון שאנו אוכלים בימינו, מעט ומעט מגנזיום מגיע אלינו באופן יומיומי. והעובדה שהגוף שלנו מאבד את היכולת שלו  לספוג מגנזיום בצורה איכותית ומספקת. לפיכך, עם הזמן עשויים להופיע תסמינים חמורים של מחסור במגנזיום.

כיצד הגוף מאותת שדרוש לו מגנזיום?

מחלות רבות מזוהות עם מחסור חמור במגנזיום ואף מהוות תוצאה ישירה של כך: הפרעות קשב, דיכאונות, אסטמה, התכווצויות שרירים, אלצהיימר, יכולת ספורטיבית ירודה, כולסטרול גבוה, בעיות עיכול, טרשת עורקים, רמת טריגליצרידים גבוהה ועוד. בנוסף, לאורך שנים ארוכות רווחה האמונה שדרוש מגנזיום לספורטאים העוסקים בצורה מקצועית בתחומם זקוקים לתוספת מגנזיום על מנת לעמוד בעומס איתו מתמודד הגוף שלהם. לראשונה נקבעו מדדים של צריכה מומלצת של מגנזיום ב-1989. עם זאת, ב-1997 פריטים אלה עודכנו ונחשף שדרוש לא רק מגנזיום לספורטאים. כמו כן, כיום מקובל להאמין שגם המדדים הקודמים אינם מדויקים ותמיד כדאי לצרוך כמה שיותר.

סימנים ומצבים הגורמים לרמות מגנזיום נמוכות

ישנם גורמים רבים הדורשים טיפול באמצעות תוסף מגנזיום מומלץ. חלק מהם מהווים את הסיבה לרמת מגנזיום נמוך, בעוד אחרים – את התוצאה. בין התופעות האלה ניתן למצוא: מתח נפשי וגופני, צריכת אלכוהול, שתיית קפה, תזונה לקויה המאופיינת בצריכה מוגברת של סוכר לבן, סירופ תירס, קמח לבן, פרוקטוז גבוה ועוד, נטילת תרופות מוגברת, צריכת סידן מוגברת שחוסמת את ספיגת המגנזיום (חשוב ליצור איזון נכון בין השניים), שלשולים, כאבים כרוניים, כאבי שרירים, לאחר ניתוחים כירורגיים ועוד. בנוסף, חולי סוכרת מאבדים מגנזיום יחד עם הסוכר. לפיכך, ניתן לראות שהחוסר של מגנזיום טמון בפרטים הקטנים, וחשוב מאוד לשים לב לבריאות על מנת למנוע נזקים מתמשכים וכן ירידה ניכרת באיכות החיים, גם אם אינכם מרגישים אותה בכל רגע נתון.

מקורות טבעיים של מגנזיום: מזונות עתירי מגנזיום הינם עלים ירוקים כהים, דגנים, קטניות, אגוזים, זרעים.

מקרים בהם כדאי ליטול תוסף מגנזיום מומלץ

מלבד מגנזיום ספורטאים, הצורך בתוסף מלאכותי של מגנזיום יכול להיות חיוני עבור נשים בהיריון, אנשים שמסיבה זו או אחרת נחשפו לחומרים שגרמו לצריכה וספיגה נמוכה של מגנזיום או כחלק מטיפול במחלה שפוגעת בהיבטים חשובים אלה.

בחירת תוסף מגנזיום מומלץ במידה רבה במצב הבריאותי הכללי, בהעדפות אישיות ועוד מספר דקויות שיש לקחת בחשבון בעת רכישת התוסף. חשוב מאוד לדאוג לתחזק את הגוף במידה מספקת של מגנזיום על מנת ליהנות מבריאות מתמשכת ותחושה טובה.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>