יום חמישי , 20 ספטמבר 2018
הגיע זה הרגע
You are here: Home » אורח חיים בריא » אורח חיים בריא לילדים » הקניית הרגלי מזון נכונים לילדים: עשה ואל תעשה

הקניית הרגלי מזון נכונים לילדים: עשה ואל תעשה

אורח החיים היושבני ובעיית ההשמנה שמאפיינים את העולם המערבי איננה סוד עבור אף אחד. אולם לצד המידע הרב, הורים רבים מתלבטים ואינם יודעים כיצד להרגיל את הילדים לאורח חיים בריא. המומחים של הרבלייף העולמית, ובראשם סוזן באווורמן, ראש מחלקת הדרכת תזונה וכושר, התכנסו כדי לסייע לכם ולהעניק מידע חיוני, חינוכי ומועיל.

 

אל תעשה

המומחים של הרבלייף מציעים – ראשית, אל תרגילו את הילדים לאכילה מול המסכים!. אנו יודעים שזה קשה, אולם זכרו כי בדיוק כמונו, גם להם יש נטייה לנשנש יותר בזמן בו הם מבלים מול המסך. לכן, נסו לארגן ארוחות קבועות ומבוקרות, כולל הנשנושים שתספקו בין לבין.

שנית, אל תרגילו את הילדים לקבלת חטיפים מעובדים באופן קבוע, בייחוד לא בבית. החטיפים שאנו מתכוונים אליהם הם כמובן כל החטיפים רווי השומן, המלח והסוכר למיניהם (כולל חטיפי בריאות מזויפים). אתם לא חייבים להימנע תמיד ממתן חטיף, אולם הגבילו את מתן החטיפים ליום-יומיים בשבוע וגם זה באופן מבוקר. אם כבר הזכרנו אוכל רווי שומן, מלח וכד', עשו לילדים ולעצמכם טובה גדולה והיפטרו מכל הג'אנק פוד בבית. הפכו את אכילת הג'אנק פוד לאירוע המתרחש מדי פעם ורק מחוץ לבית.

 

עשה

הסוד להצלחה גם בעולם המבוגרים, הוא היערכות מראש. לכן, דאגו שיהיו לכם בבית תמיד כמה פירות אהובים על הילדים, הכנו טבלת סנדוויצ'ים ואפילו ארוחת צהריים, שממנה הילד יוכל לבחור מראש מה לקבל לארוחת עשר בבית הספר או לארוחה המרכזית בצהריים או בערב. כמו כן, דאגו לתוספות טעימות ובריאות באופן קבוע, לרבות מתן פירות חתוכים לילדים לבית הספר, או חטיפים שתכינו לבד כמו פופקורן או תמרים מעורבבים עם אגוזים ושקדים גרוסים.

בנוסף, זכרו שילדים ובמיוחד הצעירים שבהם, מגיבים טוב יותר למתן אפשריות בחירה ועדיף כמה שיותר. לכן, הקפידו לגוון במזונות שאתם מציעים לילדים בכל הארוחות ושתפו אותם בקבלת ההחלטות, כאמור. כמו כן, ניתן לנסות להרגיל את הילדים לשתייה של משקאות בריאים ומזינים יותר כגון מיץ אלוורה של הרבלייף, מים קרים וכדומה.

 

כמה דגשים נוספים

זכרו שקיימים מצבים ספציפיים שידרשו מכם להיות עם היד על הדופק, כגון קיום של קיוסק מתחת לבית, קפיטריה בבית הספר וכד'. הקפידו לארגן חלופות בריאות לכל מצב כזה וזכרו שמזון שמכינים בבית יהיה לרוב הרבה יותר בריא מכל מזון שמזמינים או קונים בחוץ. לכן, נסו להכין בבית ממרחים בריאים או לחם מלא אם אפשר ובמקרה הצורך אפילו בורקסים דלים במרגרינה, שמן ועוד.

עניין נוסף ומשמעותי הוא ההקפדה על כמות הסוכר הכללית שנכנסת לגוף הילד. בנוסף למה שציינו לעיל, זכרו שלכמות הסוכר במיוחד, קיימת השפעה על צריכת המזון לאורך כל היום, שכן צריכת סוכר בכמויות גדולות איננה רק משמינה, אלא יוצרת תנודות תזונתיות בגוף הילד, בהן רמת הסוכר יורדת ובהתאם הדרישה לסוכר עולה, יורדת שוב וחוזרת חלילה.

עניין נוסף ואחרון הוא הפעילות הגופנית שחשובה לא פחות מהרגלי התזונה. נסו להרגיל את ילדיכם לפעילות גופנית סדירה וקבועה, בין אם על ידי חוגים, יציאה קבועה לטיולים או שאר פעילויות אקטיביות שאינן כוללות כמובן ישיבה ובהייה במסכים.

Comments are closed.