יום חמישי , 23 מאי 2019
הגיע זה הרגע
You are here: Home » דיאטה לילדים » דיאטה לילדים – צו השעה

דיאטה לילדים – צו השעה

השמנת יתר היא תופעה הולכת וגוברת אצל ילדים ובני נוער כאשר הסיבות העיקריות לכך הן:

  • חינוך לא נכון או העדר חינוך לתזונה נכונה.
  • ריבוי אכילת מזון תעשייתי וג'אנק פוד.
  • התבגרות ושינוי הורמונאלי טבעי.

בגלל הסיבות הללו ילדים סובלים מהשמנת יתר שעלולה להיות במקרים קיצוניים הרסנית ובעלת השפעה מאד חמורה על איכות חייהם של הילדים. זה מתחיל מבושה להופיע בפומבי, ללכת לים או לברכה וכלה בהסתגרות טוטאלית בבית. נער עם בעיית עודף משקל יסבול מחוסר ביטחון והערכה עצמית נמוכים שעלולים להוביל אותו בנתיב מאד מסוכן. אי לכך, צו השעה הוא ללמוד ולדעת לעשות דיאטה לילדים וזאת רק לאחר קבלת סיוע מדיאטנית שמוסמכת לטפל ולתת דיאטות לילדים מטעם קופת החולים או בדרך פרטית.

הדרך הנכונה בדיאטה לילדים

תפריט דיאטה לילדים יהיה שונה בתכלית השינוי מתפריט של אדם בוגר מהסיבה העיקרית שילדים נמצאים עד גיל 18 בתהליך גדילה ואסור לבצע דיאטות דרסטיות שעלולות לפגום בתהליך החשוב הזה. לכן, חשוב מאד, כשמחליטים ללכת ליועץ תזונתי הוא חייב להיות בעל הסמכה לטפל בדיאטות לילדים ולנוער וכמובן חשוב שיהיו לו ברזומה המלצות והצלחות מוכחות. תוכנית ההרזיה תהיה בשלבים והיא תכלול את הסעיפים הבאים:

  • מפגשים שבועיים עם הילד שיכללו שיחות, שקילה והסברים.
  • מפגשים קבועים בנוכחות הילד וההורים לשיפור מתן העזרה בבית.
  • הדרכות בנפרד להורים בשביל לעזור בהתמודדות מול הילד.

דיאטה לילדים בשילוב כוחות

הצלחת דיאטה בילדים טמונה בעיקר בהורים. הורים, כבוגרים אחראים על הילד שלהם, מעבר להיות דמות חיקוי חייבים לקחת פיקוד על כל מה שנכנס לפה של הילד תוך כדי עשיית  שינוי בכל סביבת הבית ולפעמים זה לא פשוט בכלל. מי שלא רגיל לשינוי בהרגלי אכילה יכול להיות לו קשה ואף מתסכל, אך עם הרבה מוטיבציה יכול להוביל רק לתוצאות חיוביות ובריאות לכל בני המשפחה. התמדה ומעקב אחר הוראות הדיאטנית או יועץ התזונה יבטיח שהדיאטה שהילד נכנס אליה תצליח ותהפוך אותו לילד בריא יותר ומאושר יותר.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>