יום שישי , 29 מרץ 2024
הגיע זה הרגע
You are here: Home » אוכל בריא » מטהרי מים לאורח חיים בריא

מטהרי מים לאורח חיים בריא

בין אם ידעתם או לא, מים הם הבסיס לכל צורות החיים המוכרות לנו, כולל בני האדם. מים מהווים כ-60% ממשקלו של הגוף הבוגר (בילדים אפילו יותר), והם בעלי תפקידים רבים, מהותיים וחיוניים לתפקוד הגוף. בני האדם, כמו יתר בעלי החיים, זקוקים למים לצורך קיום מחזור החיים שלהם. כולנו יודעים כי ישראל היא מדינה חמה ועל כן יש להקפיד לשתות מספיק, במיוחד בחודשי הקיץ, כאשר נמצאים בחוץ, ולאחר פעילות גופנית. מה שפחות ברור הוא שאפשר לאבד נוזלים גם בתנאי המזגן הנוחים – ועלינו לזכור לשתות מים מדי פעם גם אם איננו חשים בהכרח צמא.

החשיבות שבשתיית מים עבור ילדים ומבוגרים

לשתיית מים חשיבות רבה עבור כל בני האדם משום שהם לוקחים חלק בתהליכי הגוף השונים – החל מהיותם מרכיבו העיקרי של הדם, דרך ויסות חום הגוף באמצעות הזעה ועד ניקוי הגוף. מכאן אין פלא ששתייה בלתי מספקת של מים עלולה לגרום לנזקים רבים כגון: התייבשות, עייפות כרונית, בעיות רפואיות כגון יתר לחץ דם, אסטמה או אבנים בכליות, מיגרנות וכן הלאה. מנגד, לשתיית מים מספקת ישנם יתרונות משמעותיים לטווח הקצר והארוך יחד: הפחחת הסיכון לחלות בסרטן, שיפור תהליכי העיכול ומניעת עצירות, הפחתת התכווצויות ועייפות בשרירים, ניקוי הגוף מפסולת וחומרים המאיצים הזדקנות, שמירה על העור ועוד.

חשיבות שתיית מים לנשים בהריון

בשל מצבן הגופני העדין, נשים בהריון נדרשות לתשומת לב מיוחדת בכל הנוגע לשתיית מים. כמות הנוזלים בגוף האישה ההרה עולה במהלך תקופת ההריון בשל נפח כלי הדם, נפח מי השפיר, גדילה של הרחם והשדיים ושל הנוזלים שהם מכילים וכמובן בשל העובדה שהעובר גדל וזקוק לכמות הולכת וגדלה של נוזלים לבניית התאים והרקמות שלו. כמו כן, הבחילות וההקאות מהן סובלות נשים בעיקר בשליש הראשון להריונן עלולות לגרום לירידה דרסטית בשתייה ולאיבוד מוגבר של נוזלים. חשוב להקפיד על שתיית מים מרובה כדי למנוע התייבשות. בנוסף, בשליש האחרון של ההריון חלה עלייה בקצב חילוף החומרים וכמות המזון שהאשה ההרה צורכת ולכן יש צורך ביותר נוזלים, אשר יסייעו בתהליכי עיכול ובפעילות תקינה של הכליות.

מים מטוהרים ומסוננים – לאורח חיים בריא

המים הדרושים ליצורים חיים בכלל ולבני האדם בפרט נחוצים בכמויות מסוימות ובאיכות מסוימת. איכות המים נקבעת על פי החומרים המומסים במים דוגמת מינרלים, אך לעיתים יש חומרים מומסים שאינם רצויים והופכים את המים לבלתי שמישים ואפילו רעילים. מכאן עולה חשיבות שתיית מים מטוהרים ומסוננים אשר מיועדים לשתייה. מערכות לטיהור מים מאפשרות לנו להמשיך לצרוך מים נקיים, זכים ובריאים משום שהן מסלקות לכלוך, אבנית וחומרים מזיקים אשר מצטברים במים טרם הם מגיעים לפתח הברז שלנו. חשוב להבין כי מלבד צריכה מספקת של מים, עלינו לשים דגש גם על טיב המים ולהקפיד לצרוך מים באיכות גבוהה אשר עברו ניקיון וסינון.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>