יום ראשון , 5 מאי 2024
הגיע זה הרגע
You are here: Home » אוכל בריא » מה כל כך מיוחד במרק?

מה כל כך מיוחד במרק?

לא משנה איך תסתכלו על זה, מרקים תמיד היו ויהיו שונים משאר המאכלים שיש כיום לעולם להציע. לא מדובר על העובדה שמדובר במאכל שאנחנו למעשה שותים אותו, משתמשים בכף במקום במזלג או שאפשר לשים אותו בתוך קערה גדולה, קטנה ואפילו בכוס. אלא בדברים אחרים שמסביב שגורמים למרקים להיות כל כך מיוחדים. אבל מה הם הדברים האלו?

כל רכיב אפשרי

תחשבו על זה, אפשר להכין כמעט מכל דבר מרק. יש מרקים שעשויים מירקות, כאלו שמכילים פירות וכאלו שלא מכילים שום דבר מזה אלא רכיבים אחרים וטעימים במיוחד. יש מרקים בהם משתמשים בעיקר במים נקים, אך יש כאלו בהם משתמשים בנוזלים אחרים (שגם הם מכילים כמובן מים, אבל לא על זה מדובר) כמו למשל מרקי קיץ שבהם שמים מיצים למיניהם.

חם או קר

כשאנחנו חושבים על מרקים אנחנו ישר חושבים על יום חורפי בו אנחנו יושבים מתוך לפוך ולוגמים ממרק חם שמחמם אותנו מבחוץ ומבפנים. אבל מרקים אפשר לאכול גם בקיץ. מרקי קיץ מאוד פופולריים וטעימים מאוד. הם עוזרים לנו לקרר \ לצנן את עצמנו בימים החמים ועם הרכיבים המתאימים הם יכולים להיות קינוחים מדהימים.

בשרי או חלבי

שומרי הכשרות בינינו יודעים שאין חוקים אחידים לגבי מרקים כמו שיש למאכלים אחרים. אפשר להכין מרק בשרי עם בשר או עוף ואפשר להכין מרק חלבי עם שמנת או חלב ועוד כמובן מגוון רחב של רכיבים שונים שקובעים מהי הכשרות של המרק.

כל עדה והמרקים המיוחדים לה

עדות שונות טרחו להביא לנו מאכלים טובים מאוד לארץ. התימנים הביאו איתם את הג'חנון והמלוואח, העיראקים את הקוסקוס והאשכנזים את הגפילטע פיש, אבל כמעט לכל עדה יש גם מתכון או כמה מתכונים מיוחדים מאוד למרקים. המרק התימני למשל הוא אחד המפורסמים. מרק תימני אמיתי מתובלן במגוון רחב של תבלינים שנותנים לו טעם מיוחד מאוד. מרק פולני הנקרא רוסול הוא מרק עוף צח והוא מוכר לרבים מבני העדה.

מוכנים להתחיל לבשל ולטעום? ישנה כמות גדולה של מתכונים למרקים ברחבי האינטרנט, צריך רק לבחור את המרק שאתם רוצים ולהתחיל בעבודה!

Comments are closed.