יום ראשון , 19 מאי 2024
הגיע זה הרגע
You are here: Home » אוכל בריא » תזונה נכונה – טיפים והמלצות

תזונה נכונה – טיפים והמלצות

ירקות

שלבו ירקות בתפריט שלכם. ירקות מאודים, מבושלים או טריים. לכל קבוצת ירקות היתרונות הבריאותיים שלה. בירקות ירוקים, למשל, נמצא הכלורופיל שתורם ליצירת תאים אדומים בגוף, משפר את זרימת הדם, מעלה את רמת הברזל ותורם לניקוי רעלים, וזה ממש על קצה המזלג.

 

פחמימות מלאות

פחמימות מלאות שומרות על תחושת שובע לאורך זמן ומאזנות את רמות הסוכר בדם ובכך מונעות מאיתנו להשמין. פחמימות מורכבות הן אורז, דגנים מלאים וקטניות. דיאטה דלה בפחמימות עלולה לפגוע בגוף ולעצור את תהליך הירידה במשקל.

 

תחושת שובע ורעב

לאנשים רבים ישנו הרגל לנשנש אוכל טעים גם כשלא ממש רעבים, ולהמשיך לאכול מהצלחת גם כשמזמן שבעים. ההקשבה לגוף שלנו היא ההמלצה הטובה ביותר. כשרעבים יושבים לאכול, וכששבעים פשוט קמים מהשולחן.

 

מים

אחד האלמנטים החשובים ביותר כדי לשמור על תזונה נכונה הוא לשתות מספיק מים ביום. זו כבר מזמן לא המלצה, זה פשוט חובה. מעבר לכך שהמים חיוניים לכל תא בגוף, הם חשובים כדי לשמור על גמישות המפרקים, כדי לשמור על עור מתוח ורענן ועוזרים לחילוף חומרים מהיר, שבסופו של דבר יכול לעזור לנו להוריד במשקל. המים, בנוסף לכל, תופסים מקום בקיבה. לכן, אם מגיעים למצב שרעבים מדי, מומלץ לשתות לפני האכילה כוס אחת של מים כדי להרגיע את הרעב.

 

5-6 ארוחות קטנות ביום

תזונה נכונה מורכבת מחלוקה לארוחות קטנות כדי לוודא שלא נגיע לארוחה העיקרית רעבים יתר על המידה. בנוסף לזה אכילה בכל 3-4 שעות עוזרת לנו לשמור על קצב חילוף חומרים מהיר. מומלץ לחלק את היום ל-6 ארוחות, כש-3 מהן הן ארוחות גדולות יותר – בבוקר, בצהריים ובערב. בארוחות הביניים ניתן לאכול פרי, ירק, יוגורט וכד'.

 

חלוקת הצלחת

ירקות צריכים לתפוס כ-50% מהצלחת, והפחמימה והחלבון להתחלק כ-25% כל אחד מהם. החלוקה חשובה כדי שנהיה מאוזנים, ולא נאכל כמות גדולה מדי של אורז או פסטה ונזניח את הירקות והחלבון, כי מה שיקרה במצב כזה הוא השמנה – הגוף קיבל מספיק אנרגיה (פחמימה), והוא יכול להרשות לעצמו לשמור את העודפים כשומן בגוף. את המרכיבים החשובים לא פחות שהם הירקות והחלבון הוא לא קיבל או שקיבל מעט מאוד.

 

רשימת מרכיבים

בכל פעם שאתם קונים מזון באריזה סגורה, תסתכלו על המרכיבים. אם אתם מזהים רשימה ארוכה, מסורבלת עם מרכיבים שאינם מוכרים לכם, אולי כדאי לוותר על אותו המוצר. ככל שרשימת המרכיבים קצרה וברורה לכם, כך המזון יותר טבעי ופחות מעובד.

 

מזונות על

רשימת מזונות על מורכבת מעשרות מזונות שיש עליהם קונצנזוס – הם נחשבים לבריאים ביותר בעולם. ביניהם תרד, כורכום, זרעי צ'יה, אצות נורי, אבוקדו, שמן זית, אגוזי מלך ועוד. חפשו את הרשימה באינטרנט והחליטו שמהיום אתם מכניסים לפחות 2 מזונות על לתפריט היומי שלכם.

Comments are closed.