יום שבת , 11 מאי 2024
הגיע זה הרגע
You are here: Home » אוכל בריא » אוכל בריא לילדים לבית הספר – צו השעה

אוכל בריא לילדים לבית הספר – צו השעה

אין הורה שלא מתחבט כיום עם השאלה מהו אוכל בריא לילדים לבית הספר ומה לשים לילד בסנדוויץ" לארוחת עשר. פעם הכל היה פשוט והיו שתי אופציות הכי נפוצות: לחם עם ממרח שוקולד או לחם עם חומוס ומלפפון חמוץ, אך מאז שהמודעות לכל נושא הבריאות עלתה מדרגה נוכחנו לגלות שלא תמיד מה שאנחנו שולחים עם הילד בריא וכי תופעת ההשמנה היא מחלה עולמים ורבים מהמזונות בכלל לא מזינים ואפילו מזיקים. לכן אנו כהורים לומדים ועושים את כל המאמצים לשלוח את הילד עם אוכל בריא לבית הספר.

איך יודעים מהו אוכל בריא לילדים לבית הספר?

משחר ילדותנו מנסים להחדיר לנו שיש צורך בשגרת אכילה נכונה ואין אחד שלא מכיר את פרמידת המזון שאמורה להזכיר לנו תמיד מה היחס שצריך להיות בין צריכת פחמימות, לשומנים ולחלבונים בשביל לקבל את האיזון הטוב ביותר לגוף. אך למי יש מחשבון בשעת בוקר מוקדמת בשביל לדעת מהו אוכל בריא לילדים לבית הספר? בשעה כזו צריך לזכור  שאוכל בריא, מזין לילד בשביל בית הספר  יהיה מורכב מהרבה ירקות ומעט משאר הדברים שהילד רגיל אליהם, ככה לא נפספס לעולם את המטרה שהיא בריאות הילד.

אוכל בריא לילדים לבית הספר מותר ואסור

להלן רשימת מזונות שרצוי מאד להמעיט בהם בעת הכנת אוכל בריא לילדים לבית הספר:

  • הפחתת כמות הסוכר – להימנע ככל האפשר מלתת ממתקים, שוקולדים, עוגות, עוגיות וכו'.
  • הפחתת מוצרים המכילים קפאין כדוגמת קוקה קולה.
  • הימנעות מהגשת מזון מטוגן.
  • הימנעות מהגשת מזון מעובד.

מאידך יש להעשיר את מנת האוכל לילד לבית הספר כך שתהיה בריאה בדרכים הבאות:

  • הוספת ירקות לפחות אחד מכל צבע.
  • להעשיר את המזון בסיבים תזונתיים מבלי שיפגום בטעם.
  • להשתמש בשומנים בריאים כגון שמן זית, שומשום וחיטה.

חייבים לשנן ולזכור שארוחה מאוזנת לילד שלנו צריכה להיות מורכבת מחמישים אחוז ירקות וחמישים אחוז משאר המרכיבים בדרך הזו יצירת הארוחה המושלמת תהיה הרבה יותר קלה ופשוטה.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>