יום שבת , 18 מאי 2024
הגיע זה הרגע
You are here: Home » אוכל בריא » הסגולות מאחורי התבלינים שלנו

הסגולות מאחורי התבלינים שלנו

צמחי תבלין משמשים את האנושות כבר אלפי שנים, אז אין פלא שיש להם כל כך הרבה סגולות רפואיות. הבעיה היא שרק מעטים מאתנו מקדישים מחשבה לסגולות מאחורי התבלינים והגיע הזמן לחשוף את הסוד

צמחי תבלין יכולים להיות מופקים מפרי, זרע, שורש או קליפה של צמח. בצורתם הטבעית הם קרויים עשבי תיבול, אך כולנו מכירים אותם בתור תבלינים. השימוש הנפוץ בתבלינים הוא לשם תוספת טעם או ריח וחלקם מיועדים גם לבישום. עם זאת, מעניין לבדוק מה הסגולות הרפואיות של התבלינים ואיך הם שרדו כל כך הרבה שנים.

בין אגוז מוסקט לכורכום

אגוז מוסקט למשל הוא בכלל לא אגוז, אלא זרע מיובש של פרי עץ טרופי. הוא מרגיע גזים ושלשולים, מקל על בחילות ויעיל נגד התקררות והצטננות. אפשר להשתמש בו כדי לתבל רטבים ומרקים או לשלב אותו בעוגיות ועוגות. עם זאת, אגוז המוסקט מכיל חומר נרקוטי ולכן שימוש מופרז בו עלול לגרום בחילה וסחרחורת.

גם כורכום הוא צמח תבלין עם סגולות רפואיות מוכחות. מפיקים אותו משורש צמח רב שנתי של משפחת הזנגביליים והוא מכיל כמויות גדולות של אשלגן וברזל. מומלץ להיעזר בו בשימוש חיצוני על פצעים ונגעי עור, אבל אפשר גם לנצל את הסגולות שלו בתיבול אורז, מרקים ותבשילי קטניות. הסגולות הבולטות הן הפחתת כולסטרול, סיוע במניעת מחלות לב וסרטן וסיוע לכאבי בטן, שלשולים ואפילו דלקות פרקים.

כל מה שצריך לדעת על קינמון ופלפל שחור

קינמון הוא לא תבלין שכולם אוהבים, אבל כדאי לקחת בחשבון את הסגולות הרפואיות שלו לפני ששוקלים האם לשלב אותו במטבח. הוא מתאים לטיפול בהתקררות, עוזר לכאבי בטן ובחילות ומוריד את ריכוזי הכולסטרול בדם. קינמון מומלץ על ידי רופאים ואנשי מקצוע עבור חולי סכרת מסוג 2 והוא אידיאלי לשימוש במאפים וקינוחים. הבעיה היחידה היא שיש אנשים שרגישים לקינמון והם עלולים לפתח אלרגיות, אז יש לבדוק זאת מראש. הקינמון גם לא מומלץ לנשים בהריון.

דווקא הפלפל השחור הוא התבלין המפתיע ברשימה. קשה לתאר את המטבח בלי פלפל שחור, אבל כדאי לדעת שהוא גם עשיר בנוגדי חמצון. פלפל שחור מסייע במניעת סרטן המעי הגס וברפואה העממית הוא משמש לטיפול בכאבים בחזה, בהפגת ריחות רעים מהפה ובכאבי שיניים. החומר הפעיל בתוך הפלפל השחור, פפירין, ידוע כמשכך כאבים והוא מסייע בהרזיה על ידי שיפור דרכי העיכול.

את הרשימה כדאי לסגור עם הג'ינג'ר. מלבד הזיהוי הברור שלו עם תה, ג'ינג'ר מעכב התכווצויות בקיבה ועוזר לטיפול בבעיות נשימה. הוא מצוין לכאבי שרירים, נוגד דלקות ונוגד חמצון. מומלץ להשתמש בו כדי להוסיף טעם פיקנטי וריח לתבשילים ומאפים מתוקים, אך יש לקחת בחשבון שהוא מעודד יצירת מרה ולכן מעכב טיפול באבני מרה.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>