יום ראשון , 19 מאי 2024
הגיע זה הרגע
You are here: Home » אוכל בריא » שייקים בריאים – מה זה אומר מבחינתנו?

שייקים בריאים – מה זה אומר מבחינתנו?

כל מי שפותח היום עיתונים, אתרי אינטרנט, תוכניות טלוויזיה, יכול לחשוב שכולם אוכלים ושותים אך ורק מזון בריא. תחום זה זוכה לחשיפה נרחבת ואפשר לראות שיותר ויותר אנשים מקפידים אכן לצרוך מזון בריא. בין אם זה אומר שהם רוכשים בסופרמרקטים ובמקומות אחרים מזון שנחשב בריא ובין אם זה אומר שהם מכינים בעצמם מנות שנחשבות לבריאות.

אחת הדוגמאות הטובות לכך הם שייקים בריאים שזוכים להצלחה גדולה. אלה החליפו את השייקים הקלאסיים עם הגלידות והקצפות, השייקים שבעבר היינו יכולים לקנות בכל מקום כמעט, בין אם בתור קינוח ובין אם בתור מנה בפני עצמה.

היום, אנשים מעדיפים לצרוך ולהכין שייקים בריאים מתוך הבנה שיש להם ערכים תזונתיים איכותיים ומגוונים יותר, ערכים שיכולים לעזור להם, בין אם זה בצמצום צריכת הסוכר, הקטנת הכולסטרול, חיזוק המערכת החיסונית חיזוק ושמירה על השרירים וכמובן בכל מה שקשור לשמירה על משקל הגוף ואפילו על לירידה במשקל.

בחלק הבא של המאמר נסביר מעט על כל הרעיון של שייקים בריאים אך לפני חשוב לציין שתי נקודות. הראשונה, כשאנחנו הולכים למסעדה, בית קפה או רשת שמכינה שייקים, אנחנו צריכים לקרוא מה הם כל המרכיבים שנמצאים בתוך השייקים. יתרה מזו, יש מקומות שיספקו לנו מידע מלא על הערכים התזונתיים של כל שייק ושייק. רצוי שאנחנו נקדיש לכמה רגעים, בשביל להבין מה בדיוק אנחנו צורכים.

הנקודה השנייה, צריך להדגיש, אומנם מדובר בשייקים שמכילים ערכים שיכולים לעזור לנו, אך אנחנו צריכים לצרוך אותם בקפידה ובמינון נכון. כל הרעיון הוא שאנחנו נקפיד לצרוך כמות סבירה, אז באמת יהיה לזה ערך. אם אנחנו נצרך כמות גדולה מדי, אז אנחנו לא נרגיש את היתרון שבצריכת שייקים מסוג זה.

מה הרעיון של שייקים בריאים

ברמת העיקרון, שייק בריא הוא שייק שמכיל מרכיבים שיש להם ערך תזונתי לגוף, במינון הנכון. למשל, ברזל, סידן, חלבונים, ויטמינים, חומצת אמינו וערכים אחרים שהגוף צריך. מצד שני, שייק בריא אמור להכיל כמה שפחות, ערכים שאינם טובים ואינם מועילים לגוף, למשל, סוכר, שומן, וכדומה.

באופן טבעי, כל שייק יכיל את הערכים האלה, בהנחה סבירה שאנחנו רוצים שיהיה לו טעם, אך אנחנו צריכים לדאוג שהם יהיו לא בכמות גבוהה, ושהערכים החיוביים יהיו בעלי נפח משמעותי יותר בשייק.

כאשר אנחנו מסתכלים על מה שנכלל בתוך שייק בריא, אז אנחנו שם מגוון פירות בתרכובת מתאימה, וכן נמצא שם יוגורט, חלב או מים וכן מרכיבים אחרים. בשנים האחרונות זה מאוד נפוץ להשתמש במה שמכונה סופר פוד, תרכובות שונות שמכילות ערכים תזונתיים מגוונים, למשל ספירולינה או כולורולה ואצות שונות שיש בהן הרבה מאוד חלבונים, ברזל ומרכיבים אחרים, כאלה שהגוף צריך ואמורים לשרת אותו בצורה טובה.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>